Ciekawostki

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie człowieka na energię?
Zapotrzebowanie energetyczne jest indywidualne dla każdego człowieka, ponieważ wynika ono z    potrzeb podstawowej przemiany materii , stylu życia, wieku, budowy ciała, wzrostu (dzieci).
Można przyjąć, że średnio kobiety potrzebują od 1600-2000kcal na dobę, a mężczyźni 2200-2600kcal na dobę. Taka ilość kalorii pozwala na normalne funkcjonowanie organizmu.

 

Jaki wpływ na organizm ma małe spożycie błonnika pokarmowego?
Zbyt małe spożycie błonnika pokarmowego może powodować zaburzenia pracy przewodu pokarmowego – przede wszystkim zaparcia. Niedobór błonnika w pożywieniu może być przyczyną chorób cywilizacyjnych np. otyłości, miażdżycy, cukrzycy, kamicy żółciowej a nawet nowotworów jelita grubego.

 

Jaka jest rola magnezu w organizmie i gdzie występuje go najwięcej?
Magnez  obok wapnia i fosforu jest jednym z głównych składników budulcowych kości i zębów. Pełni wiele ważnych funkcji w organizmie np. wpływa korzystnie na pracę układu nerwowego, warunkuje prawidłowe skurcze mięśni, wspomaga prawidłową pracę serca.
Najwięcej magnezu występuje w: czekoladzie, kakao, orzechach, migdałach, kaszach, soi.
Jeśli nie spożywamy zbyt dużo w/w produktów warto sięgnąć po suplementy diety. Obecny rynek ma w swojej ofercie szeroką gamę produktów z magnezem zarówno w postaci tabletek do połykania jak i tabletek do rozpuszczania w wodzie.

 

Czy zdrowe jest stosowanie suplementów diety?
Sprawą oczywistą jest, że najlepsze są witaminy i minerały pochodzące z naturalnych produktów. Jest z tym jednak problem, ponieważ spożywamy dużo żywności przetworzonej i mało warzyw i owoców, a to znaczy, że nie jesteśmy w stanie zapewnić naszemu organizmowi dostatecznej ilości witamin i składników mineralnych . Polecam stosowanie preparatów witaminowych głównie jesienią i zimą, ponieważ w tych okresach jesteśmy szczególnie narażeni na niedobory witamin i składników mineralnych.

 

Jak sobie poradzić z zaburzeniami snu?
Jest wiele sposobów na problemy z zasypianiem. Proponuję wszelkiego rodzaju preparaty, herbatki z melisą. Doskonale rozluźnia i wycisza dzięki temu łatwiej będzie zasnąć.
Dobrze wpływa na zasypianie szklanka  gorącego kakao, ponieważ zawiera ono dużo magnezu i  łatwo wyciszy i uspokoi.

 

Dlaczego zimą czujesz się zmęczony, senny i mniej odporny na infekcje?
Jest to wynik nieprawidłowej diety i małej aktywności ruchowej, które działają tak na organizm. Staraj się więc nie dobierać produktów spożywczych przypadkiem. Twój organizm sam powinien podpowiedzieć Ci, co zrobić, aby wzmocnić odporność, ustrzec się infekcji oraz nie dopuścić do zgromadzenia niepotrzebnego balastu w postaci tkanki tłuszczowej. Zmęczenie może być spowodowane niedoborem żelaza w diecie, a także zbyt małą ilością witamin z grupy B i E.